Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: wat is een goede brok

wat is een goede brok 24 apr 2017 17:05 #383704

• Marina
  • Marina's Profielfoto
  • Administrator
roeliennl schreef :
Bedankt voor alle tips en de interessante discussie. Ik heb besloten om meer kvv te geven: 2x per dag kvv en 1x brokjes. Om allerlei praktische redenen wil ik de brokjes er wel bij houden. Ik heb een bestelling gedaan bij Darf voor kvv en hun brokjes, en bij Stolk een proefpakket met verschillende merken kvv. Naturalpaws levert helaas niet hier in de regio. De dierenarts vindt dat ik gewoon brokjes moet geven, "want daar zit alles in". Dat geloof ik ook wel, maar als ik zie hoe Suus kan genieten van een portie vers vlees, en hoe ze uren zoet is met een soepbot van de slager is de keus makkelijk :smile
Dierenartsen hebben maar weinig verstand van goede voeding voor dieren. je kan het hen niet kwalijk nemen, in 7 jaar tijd moeten ze alles leren over honden, katten konijnen, cavia's, vogeltjes, etc. Er wordt slechts 1 maand onderwijs gegeven over diervoeding. Soepbot zou ik overigens niet geven dat is w.s. bot van dragen delen van rund? Dat bot is veel te hard, ze kan haar tanden.kiezen er op kapot knagen en ook een stuk eraf bijten wat lastig verteerbaar is. Zo'n schenkel kan ook nog eens om de onderkaak klem komen te zitten.
Stolk (nu mika petfood) heeft ook carnivoer to go altijd makkelijk om in huis te hebben voor als je een keer vlees bent vergeten te ontdooien of voor als je onderweg bent. Teun krijgt het nu ook. Hij eet zijn kvv slecht en hij heeft zijn voeding hard nodig, dus nu krijgt hij 1/3 kvv, 1/3 carnivoer to go en 1/3 spiervlees.

[quoye]Op de puppycursus zeggen ze dat een bot eerst gekookt moet worden, maar is het niet beter om gewoon rauw te geven? gekookt bot gaat toch splinteren?[/quote]
Nooit, maar dan ook echt nooit bot koken voordat je het geeft. Door het koken wordt het bot keihard en kan inderdaad gaan splinteren.. Levensgevaarlijk, botsplinters kunnen bijv. de maagwand perforeren.... dat wil je echt niet hebben
Groetjes Marina, Saartje (26-1-2006) en Teun (1-11-2009 / 2-5-2017)]

My dog is NOT spoiled, I'm just WELL TRAINED
The administrator has disabled public write access.

wat is een goede brok 24 apr 2017 17:12 #383705

• Lilian
  • Lilian's Profielfoto
  • Senior Cocker
Duidelijk Marina :1 thumbup

Fijn dat je in ieder geval een keuze hebt kunnen maken en als deze voor jou goed voelt is dit toch super!!
Ik denk dat veel dierenartsen vinden dat brokken gegeven moeten worden. Kregen wij ook te horen en gelijk erbij het merk welk zij verkopen, dat dit nog beter zou zijn (Royal Canin)...logisch omdat ook de dierenarts natuurlijk deels commercieel bezig is en geld wil verdienen.
Bij de holistische dierenarts zie ik weer dat hij alleen Carnibest en ander merk brokken doet promoten, dit verkoopt hij ook in zijn praktijk, ik kan dit ook commercieel gezien goed begrijpen.

Toen ikzelf rauwe voeding gaf aan mijn vorige Cockers, gaf ik ook altijd het bot rauw.
Gekookt bot versplinterd altijd en zou ik nooit geven.
Ik gaf veelal eenden-/kippennekken en lamsribben omdat dit zachtere botten zijn en mijn Cockers dit ook goed konden verteren.
Het soepbot van de slager , is dit een mergpijp? Hier zou ikzelf wel voorzichtig mee zijn omdat je toch vaker hoort dat je hond er met zijn snuit in vast kan komen te zitten, er vaker ongelukken mee zijn gebeurt.
Blijf ook altijd bij je hond indien je een bot gaat geven omdat dit toch riskant kan zijn. Zeker als er grote stukken af worden gebeten, dit kan altijd vast komen te zitten in bv. de slokdarm. Dit was voor mij toen ook de reden om geen recreatiebot (bot om alleen te kauwen) alleen zachte botten.
Ben heel benieuwd hoe je maatje gaat reageren op ook andere merken kvv. Heel leuk als je zo kunt afwisselen!!

wat is een goede brok 26 apr 2017 09:41 #383761

• roeliennl
  • roeliennl's Profielfoto
  • Senior Cocker

De bestelling van Darf kwam vanochtend. Vanmiddag zullen we kijken wat Suus van de kvv vindt, voorlopig is ze heerlijk aan het kluiven op een gedroogd hazenoor (had ik meebesteld om aan het minimumorderbedrag te komen).

wat is een goede brok 26 apr 2017 21:12 #383772

• LG
  • LG's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetjes van Lysette
Beppie vond Darf kvv super lekker, vooral de wild variant.
Ben benieuwd of Suus het ook lekker zal vinden.
Het konijnenoor is in iedergeval goedgekeurd zo te zien :laugh

Beppie 28-06-2016 - +13-02-2017
Zusje 7-10-2017 <3
“ My Dog Winks At Me Sometimes… And I Always Wink Back In Case It’s Some Kind Of Code.”

wat is een goede brok 27 apr 2017 09:53 #383782

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker

wat is een goede brok 27 apr 2017 10:36 #383786

• roeliennl
  • roeliennl's Profielfoto
  • Senior Cocker
De kvv (puppyvariant) viel bijzonder goed in de smaak. De brokjes heb ik gisteravond als trainertjes meegenomen naar de puppycursus, die gingen er ook in als koek. So far, so good :laugh Naast de hazenoren had ik ook gedroogde runderlong besteld. Suus is daar nu heerlijk mee aan het spelen en kluiven, ze is er zeker al een half uur mee bezig. En daar word ik dan weer vrolijk van, eten is per slot van rekening meer dan alleen de benodigde voedingsstoffen naar binnen schuiven.

wat is een goede brok 27 apr 2017 12:48 #383796

• Marina
  • Marina's Profielfoto
  • Administrator
Hartstikke fijn dat het zo goed bevalt!
Puppyvariant is niet nodig hoor :wink kvv is voor alle honden hetzelfde samengesteld, alleen voor puppen wordt het fijner gemalen. Dit kan een fokker geven als de pups langzaam overgaan op vastvoedsel in plaats van moedermelk. Zodra pups meegaan met de nieuwe eigenaar kan je normale kvv geven.
Groetjes Marina, Saartje (26-1-2006) en Teun (1-11-2009 / 2-5-2017)]

My dog is NOT spoiled, I'm just WELL TRAINED

wat is een goede brok 27 apr 2017 14:52 #383806

• LG
  • LG's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetjes van Lysette
Beppie kreeg ook de gewone variant.
En fijn dat Suus het lekker vindt! :smile :smile

Beppie 28-06-2016 - +13-02-2017
Zusje 7-10-2017 <3
“ My Dog Winks At Me Sometimes… And I Always Wink Back In Case It’s Some Kind Of Code.”

wat is een goede brok 28 apr 2017 16:21 #383859

• Lilian
  • Lilian's Profielfoto
  • Senior Cocker
Fijn dat de voeding zo goed in de smaak valt :1 thumbup

wat is een goede brok 28 apr 2017 18:45 #383868

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetje van Gea, pootje van Colin
Wat leuk om Suus zo lekker te zien knagen. :laugh
Fijn dat je een manier gevonden hebt om Suus te voeren zoals je zelf graag wilt. :1 thumbup
Groetjes van Gea,
vrouwtje van Colin ( geb. 2-10-2016 )

En, in warme herinnering, van
Robin ( 1990 - 2000 )
Bruno ( 9-8-2000 - † 15-2-2016 ) & Napoleon ( 16-10-2001 - † 23-4-2016 )

• Pagina:
  • 1
  • 2