Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Beste droogvoer

Beste droogvoer 23 okt 2017 08:29 #388305

• Bijdij
  • Bijdij's Profielfoto
  • Fresh Cocker
Hallo,

Banjer is dan eindelijk bij ons. Nu een vraag, wat is volgens jullie het beste droog voer. Hij krijgt nu Josera puppy brokken maar heb het idee dat hij dat niet zo lekker vind. Blijft staan tot dat hij vers vlees krijgt. Graag jullie tips mbt droog voer.

Alvast bedankt

Marco
The administrator has disabled public write access.

Beste droogvoer 23 okt 2017 09:13 #388306

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetje van Gea, pootje van Colin
:confettu Gefeliciteerd met de komst van Banjer !

Over droogvoer kan ik je niks vertellen.
Colin krijgt vanaf het begin al vers vlees voer. (Kvv)
Volgens mij heeft Banjer ook al de juiste smaak te pakken :laugh

Interessant leesvoer voor de baas :laugh : www.voerwijzer.com/start-hier/
Groetjes van Gea,
vrouwtje van Colin ( geb. 2-10-2016 )

En, in warme herinnering, van
Robin ( 1990 - 2000 )
Bruno ( 9-8-2000 - † 15-2-2016 ) & Napoleon ( 16-10-2001 - † 23-4-2016 )

Laatst bewerkt: 23 okt 2017 13:58 door Gea.

Beste droogvoer 23 okt 2017 09:52 #388308

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Proficiat met Banjer.

Slimme pup trouwens, dat hij kvv wel eet en brok niet. :wink
"Het beste droogvoer" bestaat niet, omdat elke hond anders is. Puppy, junior, adult en senior is puur commercieel dus die merken zou ik al links laten liggen. Ik geef zelf geen brokken, mijn puppen kregen meteen hetzelfde voer als de volwassen honden, vers vlees dus. Ik hoor wel veel goeds over Acana, Taste of the Wild, Orijen...zoek vooral een granenvrije brok met een goed vleesgehalte. Maar nog beter voor je pup zou zijn dat hij altijd vers vlees krijgt, merken en diersoorten afgewisseld zodat hij zeker al het nodige binnen krijgt. Altijd dezelfde brok en diersoort lijkt mij niet goed voor een (opgroeiende) hond.

Beste droogvoer 23 okt 2017 10:00 #388311

• roeliennl
  • roeliennl's Profielfoto
  • Senior Cocker
Suus kreeg bij de fokker brokken en kvv, en daar ben ik mee doorgegaan, die combi bevalt me goed. Suus krijgt brokjes van farmfood en kvv van verschillende merken. De brokjes gingen er altijd goed in, maar de laatste tijd blijven ze ook wel eens staan, de kvv heeft wel duidelijk de voorkeur. Darf heeft goede brokken (hoog eiwitgehalte, graanvrij) die heb ik ook wel eens gehad voor Suus. Ze vond ze lekker maar ze zijn wat lastig verlrijgbaar.

Beste droogvoer 23 okt 2017 10:30 #388314

• Marina
  • Marina's Profielfoto
  • Administrator
Naar mijn mening bestaan er geen goede brokken omdat honden carnivoren zijn en een gebit, maag en darmstelsel hebben om rauwe voeding te eten. Alles wat in brok zit is verhit en dus niet rauw bovendien wordt er vanaales toegevoegd aan vitamine en mineralen om het toch maar compleet te maken.

Als je dan toch perse een brok wil voeren neem dan een graanvrije brok Acana Grainfree, Tast of the wild wolfsblut etc. Granen horen niet in ieder maaltijd van een hond thuis, is ook vaak de trigger voor allergieën
Groetjes Marina, Saartje (26-1-2006) en Teun (1-11-2009 / 2-5-2017)]

My dog is NOT spoiled, I'm just WELL TRAINED

Beste droogvoer 24 okt 2017 16:29 #388335

• Lilian
  • Lilian's Profielfoto
  • Senior Cocker
Gefeliciteerd met de thuiskomst van Banjer :smitten :dansen

Indien Banjer goed het vers vlees verdraagt zou ik dus ook helemaal overstappen op rauwe voeding.
Het is naar mijn persoonlijk gevoel een hele goede voeding waar ikzelf bij mijn vorige Cockers ook een goed resultaat bij zag.
Ze aten altijd bijzonder goed en door de afwisseling welke ik bood, Barf (zelf samen stellen) en kvv was het eten voor hun ook dagelijks een geniet moment. Je kunt zo heerlijk afwisselen en je maatje elke dag weer verrassen.

Onze Alessa krijgt brokken van het merk Platinum. Maar dit heeft een reden, zij is als herplaatser bij ons gekomen met een verhoogde kans op pancreatitis (alvleesklierontsteking) vanwege jarenlange ondervoeding.
Bij haar moeten we de voeding langzaam aan opbouwen en ook heel rustig aan afwisselen.
Hier zijn we nu na 1 jr. nog steeds mee bezig. We zijn echt bang dat Alessa problemen gaat krijgen met haar pancreas dus voelen we ons nu genoodzaakt om het anders aan te pakken. Toch hopen we ooit in de toekomst dat ook ons meisje mag gaan genieten van de gezonde en goede rauwe voeding.

Veel succes en veel plezier met Banjer, hopend mogen we jullie blijven volgen!

Beste droogvoer 25 okt 2017 12:24 #388378

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Lilian schreef :
Gefeliciteerd met de thuiskomst van Banjer :smitten :dansen

Indien Banjer goed het vers vlees verdraagt zou ik dus ook helemaal overstappen op rauwe voeding.
Het is naar mijn persoonlijk gevoel een hele goede voeding waar ikzelf bij mijn vorige Cockers ook een goed resultaat bij zag.
Ze aten altijd bijzonder goed en door de afwisseling welke ik bood, Barf (zelf samen stellen) en kvv was het eten voor hun ook dagelijks een geniet moment. Je kunt zo heerlijk afwisselen en je maatje elke dag weer verrassen.

Onze Alessa krijgt brokken van het merk Platinum. Maar dit heeft een reden, zij is als herplaatser bij ons gekomen met een verhoogde kans op pancreatitis (alvleesklierontsteking) vanwege jarenlange ondervoeding.
Bij haar moeten we de voeding langzaam aan opbouwen en ook heel rustig aan afwisselen.
Hier zijn we nu na 1 jr. nog steeds mee bezig. We zijn echt bang dat Alessa problemen gaat krijgen met haar pancreas dus voelen we ons nu genoodzaakt om het anders aan te pakken. Toch hopen we ooit in de toekomst dat ook ons meisje mag gaan genieten van de gezonde en goede rauwe voeding.

Veel succes en veel plezier met Banjer, hopend mogen we jullie blijven volgen!

Lilian, er is kvv speciaal voor honden met pancreasproblemen. Carnibest heeft zo'n versie, net als Medipetfood. Misschien iets voor Alessa?

www.natuurlijkvoordehond.nl/a-40615947/c...urvoer-pancreas-1kg/

www.voerwijzer.com/kvv_merken/medipetfood/

Beste droogvoer 25 okt 2017 13:00 #388379

• Lilian
  • Lilian's Profielfoto
  • Senior Cocker
Renate; dank je wel voor deze tip :1 thumbup
Ze zijn mij deels bekend en zat zelf ook al te denken om hier voorzichtig aan mee te beginnen bij Alessa.
Weet jij (of misschien iemand anders) welk verschil deze variant heeft op de andere smaken? Alleen toevoeging van pancreas?

Beste droogvoer 27 okt 2017 11:31 #388422

• Murphy
  • Murphy's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Murphy en Lianne
Bijdij schreef :
Hallo,

Banjer is dan eindelijk bij ons. Nu een vraag, wat is volgens jullie het beste droog voer. Hij krijgt nu Josera puppy brokken maar heb het idee dat hij dat niet zo lekker vind. Blijft staan tot dat hij vers vlees krijgt. Graag jullie tips mbt droog voer.

Alvast bedankt

Marco

Welkom Banjer en baasje! :wink2

Waar wonen jullie? Misschien is daar wel een bedrijfje die je goed kan adviseren. Ik heb hier in de omgeving van Nijmegen een zaak waar je een goed advies krijgt.

Het merk Josera zegt mij niets omdat onze Murphy weigert om brokken te eten en dus alleen KVV eet. We hebben al zoveel merken geprobeerd.... Was handig met vakantie als hij ook brokken zou eten. We hebben wel brokken in geval van nood liggen en op dit moment van EdgarenCooper. Zonder gluten en andere rommel. Deze eet hij met lange tanden voor maximaal één dag. En dan heb ik evt nog blikvoer achter de hand ook van EdgarenCooper. Dit eet hij het beste.

Als Banjer liever KVV heeft zou ik daarop over gaan.... Scheelt heel veel troep om op te ruimen en is niet duurder dan dat brokken zijn. Kies voor een goed merk of wissel af.

groetjes Lianne en Murphy (06-08-2013)

Beste droogvoer 27 okt 2017 17:25 #388426

• Noxy2012
  • Noxy2012's Profielfoto
  • Expert Cocker
Soley eet alles van Fish4dogs, vooral de wat grotere zalmbrokken tegen het schrokken. Van vers vlees krijgt hij vaak diarree, dus dit is een goede brok zonder graan en hij vind het heerlijk.

Beste droogvoer 28 okt 2017 15:43 #388436

• Daatje
  • Daatje's Profielfoto
  • Fresh Cocker
Anora krijgt momenteel Royal Canin. Zal wel niet het beste voer zijn, maar ze is een erg eigenzinnige Cocker wat eten betreft. Hebben verschillende soorten graanvrije brokken geprobeerd (o.a. Wolfsblut en DogsLovers Gold), maar dat laat ze staan. Ze eet dan rustig een aantal dagen niets. Een tijdje KVV van Naturis gegeven, blijft op een gegeven moment staan. Overgeschakeld op KVV van Carnibest, maar ook daar krijgt ze dan op een gegeven moment weer genoeg van. En tja, om elke keer dat dure vlees weg te gooien, vinden wij ook zonde. Vandaar dat ze nu weer een tijdje gewoon brokken krijgt met soms een zakje kattenvoer erover heen. Zal ook wel weer niet goed zijn, maar ze vindt het lekker en ze eet en dat vinden wij het belangrijkst.