Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: KVV en op vakantie

KVV en op vakantie 10 feb 2018 14:04 #389989

• Daphne
  • Daphne's Profielfoto
  • Fresh Cocker
Wij hebben al wat vakanties gepland met Bounty, de weekendjes weg zijn uiterlijk 1,5 uur rijden en het vervoeren van de KVV in een koeltas en daarna direct de diepvries in is geen probleem.
Maar we gaan ook een keer naar Vlieland, wat voor ons al snel 4/5 uur reistijd heeft. Het lijkt me niet verstandig het dan opnieuw in te vriezen.

Hoe doen jullie dit met vakanties, als jullie normaal KVV voeren?
The administrator has disabled public write access.

KVV en op vakantie 10 feb 2018 15:18 #389990

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetje van Gea, pootje van Colin
Vlieland is ook altijd ons reisdoel. :womaninlove Laatste x in oktober '17 geweest.
Wij vonden het beter om te wachten tot Colin 1 jaar oud was en ook verantwoord een uurtje mocht lopen.
Woest aantrekkelijk !!!! :crazy

Wij reizen vanaf Assen dus dat is misschien wel wat tijd korter, maar ach, de rollen kvv zijn zo hard bevroren...

Wij verpakten de rollen vlak voor vertrek vanuit de diepvries meteen in kranten gerold en stapels handdoeken van Colin eromheen en in zijn eigen trolley. ( die moesten wij trouwens trekken :-grinn )
Onze reis van huis in Assen naar het vakantieadres op Vlieland duurt ruim 3 uur, maar dat zal voor jullie nog langer zijn.
Bij aankomst waren de rollen KVV nog knoerpend hard en gingen zo weer in de diepvries daar. ( een vriesvak waar gemakkelijk 5 rollen van een pond KVV in pasten )
De reis had echt voor de rollen nog wel wat langer kunnen duren. 4 tot 5 uur lijkt mij te overzien. :noworries

Op Vlieland is sinds kort (?) ook KVV te koop, Carnibest. ( dat is nou net niet Colin's merk...)
Wij hebben op dat adres wel een bench gehuurd voor Colin. ( maat L )

Zelf het kleedje ervoor meegenomen. Hield de KVV ook lekker koel :wink

www.petzo.nl/product-categorie/hond/hondenvoer/

Waar gaan jullie logeren ?
Wij zaten deze x in een appartement in Eureka.
Groetjes van Gea,
vrouwtje van Colin ( geb. 2-10-2016 )

En, in warme herinnering, van
Robin ( 1990 - 2000 )
Bruno ( 9-8-2000 - † 15-2-2016 ) & Napoleon ( 16-10-2001 - † 23-4-2016 )

Laatst bewerkt: 10 feb 2018 17:07 door Gea.

KVV en op vakantie 10 feb 2018 15:38 #389991

• Murphy
  • Murphy's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Murphy en Lianne
Daphne schreef :
Wij hebben al wat vakanties gepland met Bounty, de weekendjes weg zijn uiterlijk 1,5 uur rijden en het vervoeren van de KVV in een koeltas en daarna direct de diepvries in is geen probleem.
Maar we gaan ook een keer naar Vlieland, wat voor ons al snel 4/5 uur reistijd heeft. Het lijkt me niet verstandig het dan opnieuw in te vriezen.

Hoe doen jullie dit met vakanties, als jullie normaal KVV voeren?

In een koelbox kan je diepgevroren makkelijk meer dan 10 uur bevroren houden. Wij zijn met de auto naar Oostenrijk geweest en hebben voor ruim een week diepgevroren KVV meegenomen. Was nog keihard na 11 uur reizen.

Wij hebben zelf een caravan en zijn afgelopen juli een maand op pad geweest naar Portugal. We hebben voor 3 weken KVV in het diepvriesvakje van de caravankoelkast gedaan. Prima te doen. Tevens hebben we houdbaar KVV meegenomen en het betere blikvoer en zelfs nog brokken (Murphy eet niet graag brokken).Je weet nooit waar je voor komt te staan. Dan maar genoeg mee.

In mei gaan we 5 dagen naar Terschelling in een appartement van een hotel. Heb wel gevraagd of er een diepvriesvakje in de koelkast aanwezig was... Anders mochten we het vlees in de diepvries van het hotel doen.. :-grinn We nemen dit mee in een koelbox of koeltas.

groetjes Lianne en Murphy (06-08-2013)
Laatst bewerkt: 10 feb 2018 15:40 door Murphy.

KVV en op vakantie 10 feb 2018 15:54 #389992

• Daphne
  • Daphne's Profielfoto
  • Fresh Cocker
Gea schreef :
Vlieland is ook altijd ons reisdoel. :womaninlove Laatste x in oktober geweest.
Wij reizen vanaf Assen dus dat is misschien wel wat tijd korter, maar ach, de rollen kvv zijn zo hard bevroren...

Wij verpakten de rollen vlak voor vertrek vanuit de diepvries meteen in kranten gerold en stapels handdoeken van Colin eromheen en in zijn eigen trolley. ( die moesten wij trouwens trekken :-grinn )
Onze reis van huis in Assen naar het vakantieadres op Vlieland duurt ruim 3 uur, maar dat zal voor jullie nog langer zijn.
Bij aankomst waren de rollen KVV nog knoerpend hard en gingen zo weer in de diepvries daar. ( een vriesvak waar gemakkelijk 5 pond KVV in paste )
De reis had echt voor de rollen nog wel wat langer kunnen duren. 4 tot 5 uur lijkt mij te overzien. :noworries

Op Vlieland is sinds kort (?) ook KVV te koop, Carnibest. ( dat is nou net niet Colin's merk...)
Wij hebben op dat adres wel een bench gehuurd voor Colin. ( maat L )

www.petzo.nl/product-categorie/hond/hondenvoer/

Waar gaan jullie logeren ?
Wij zaten deze x in een appartement in Eureka.

Wij gaan naar Landal, Vlieduyn, echt heerlijk direct aan het strand. Vorig jaar ook geweest, zonder hond, nu fijn met hond :womaninlove
Wat slim om een bench te huren, was me al aan het verheugen op het gesleep naar de boot etc. Geen seconde aan gedacht dat huren misschien ook een optie is.
We gaan wel pas in augustus, dus tijd zat om nog zaken uit te zoeken.
Carnibest hebben we nog niet gevoerd. Misschien een keer proberen, scheelt weer wat gezeul op de boot. Enige nadeel van Vlieland is dat er geen auto op mag. Wat ik ook wel weer een voordeel vind, die heerlijke rust!

KVV en op vakantie 10 feb 2018 16:07 #389993

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Voor Eureka bezoekers staan er twee busjes bij de boot om bagage van hun bezoekers naar Eureka te brengen. Scheelt enorm ! :laugh
Ook voor de andere bezoekers is die mogelijkheid er vast wel.
:1 thumbup Voor jullie ook gratis las ik hier : www.landal.nl/parken/vlieduyn/praktische-info

En anders huur je vanaf boot in de Dorpsstraat meteen een fijne fiets met laadbak voor Bounty.
Kan ook bagage in toch ? :fiets
Groetjes van Gea,

Robin ( 1990 - 2000 )

Laatst bewerkt: 10 feb 2018 16:17 door Gea.

KVV en op vakantie 10 feb 2018 21:55 #389996

• Daphne
  • Daphne's Profielfoto
  • Fresh Cocker
Gea schreef :
Voor Eureka bezoekers staan er twee busjes bij de boot om bagage van hun bezoekers naar Eureka te brengen. Scheelt enorm ! :laugh
Ook voor de andere bezoekers is die mogelijkheid er vast wel.
:1 thumbup Voor jullie ook gratis las ik hier : www.landal.nl/parken/vlieduyn/praktische-info

En anders huur je vanaf boot in de Dorpsstraat meteen een fijne fiets met laadbak voor Bounty.
Kan ook bagage in toch ? :fiets

Dat is waar, hebben we vorig jaar ook gedaan. Maar op de heenweg moet je toch nog een beetje slepen.
Bounty is ook al bijna 11 maanden als we gaan, ook zodanig gekozen dat hij inmiddels langer mag wandelen.
Jeetje, kan me nog niet voorstellen dat hij dan al bijna een jaar is. :monkeys
Laatst bewerkt: 10 feb 2018 21:55 door Daphne.

KVV en op vakantie 10 feb 2018 22:35 #389998

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Daphne schreef :
Bounty is ook al bijna 11 maanden als we gaan, ook zodanig gekozen dat hij inmiddels langer mag wandelen.
Jeetje, kan me nog niet voorstellen dat hij dan al bijna een jaar is. :monkeys

Time flies when you're having fun :2funny
Groetjes van Gea,

Robin ( 1990 - 2000 )

KVV en op vakantie 12 feb 2018 12:20 #390022

• Marina
  • Marina's Profielfoto
  • Administrator
In een koelbox moet het echt geen probleem zijn hoor.

We gaan ieder jaar naar Frankrijk reizen dan een uur of 8 en we stouwen de koelbox vol met rollen kvv en daarna zoveel mogelijk koelelementen erbij. Zorg ervoor dat je de koelbox zo min mogelijk open maakt dan kan het op die manier wel 24 uur bevroren blijven We hebben een keer een weekendje Duitsland geboekt toen we nog 2 honden hadden, in het huisje was slecht ruimte voor 2 rollen van 1 kg in de vriezer. Ik heb 4 rollen met een aantal koelelementen buiten gezet, daar was het kouder dan in het huisje en na 24 uur was alles nog bevroren, daarna ging het wel snel ontdooien hoor.
De laatste keer heb ik ook wat houdbare rollen van carnivoer (carnivoer to go) meegenomen. Carnivoer heeft kvv en sinds een tijdje dus ook houdbare rollen en is ontwikkeld door een provers dierenarts.
Groetjes Marina, Saartje (26-1-2006) en Teun (1-11-2009 / 2-5-2017)]

My dog is NOT spoiled, I'm just WELL TRAINED

KVV en op vakantie 12 feb 2018 15:50 #390023

• LG
  • LG's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetjes van Lysette
Gezellig samen op vakantie!!!

En hier geef ik eigenlijk altijd brokken op vakantie... :blushing , wel van een goed merk Acana of Darf (hebben ook brokken). Maar als ik ter plaatse kvv kan vinden dan geef ik dat! We gaan trouwens bijna altijd kamperen in zuid Frankrijk, al gaan we naar een huisje met vriezer dan is het wel te doen om kvv mee te nemen.
Maar er zijn nu ook veel goede houdbare rollen kvv, denk dat ik mij daar in ga verdiepen voor komende zomer vakantie.

Qua bench heb ik een nylon/stoffen bench meer op vakanties, niet zwaar en makkelijk op te vouwen en mee te nemen.

Succes alvast, en veel plezier.

Beppie 28-06-2016 - +13-02-2017
Zusje 7-10-2017 <3
“ My Dog Winks At Me Sometimes… And I Always Wink Back In Case It’s Some Kind Of Code.”
Laatst bewerkt: 12 feb 2018 19:42 door LG.

KVV en op vakantie 12 feb 2018 17:21 #390025

• Jacqueline
  • Jacqueline's Profielfoto
  • aanwezig
  • Platinum Cocker
Die diepbevroren rollen zijn niet in 3 uur ontdooid hoor, die kun je best meenemen en daar weer in de vriezer bewaren.

Ik heb op vakantie Renske mee gehad, dat beviel ook goed.
Het jaar ervoor had ik brokken van Carnigan, Zalm en haring. Maar dat was een grote zak en renske vind ik handiger (wel duurder per dag)
Laatst bewerkt: 12 feb 2018 17:26 door Jacqueline.

KVV en op vakantie 13 feb 2018 12:46 #390044

• Lilian
  • Lilian's Profielfoto
  • Senior Cocker
Ik nam ook vaker kvv mee naar Luxemburg (voor ons 2 uurtjes rijden), bij aankomst nog alles goed bevroren.
Toch heb ik ook vaker andere voeding meegenomen op vakantie, voor deze korte periode vond ik dit absoluut niet bezwaarlijk.